Post by yazoo on Feb 25, 2022 4:59:34 GMT -5
Hello!
After installing the latest version, both me and a friend of mine have been running into the same problem when trying to create a new item:
The Sims 4 Studio - Version 3.1.5.7
System.AggregateException: Er zijn één of meer fouten opgetreden. ---> System.IO.EndOfStreamException: Kan niet voorbij het einde van de stroom lezen.
bij System.IO.MemoryStream.InternalReadInt32()
bij System.IO.BinaryReader.ReadInt32()
bij S4Studio.Data.IO.CAS.CASPartLodAsset.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bij S4Studio.Data.IO.CAS.CASPartLod.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bij S4Studio.Data.IO.CAS.CASPartResource.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bij S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.FetchResource(Type t, IDBPFResourcePointer index, Boolean nocache)
bij S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.FetchResource[T](IDBPFResourcePointer index, Boolean nocache)
bij S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.FetchResource[T](IDBPFResourcePointer index)
bij S4Studio.Data.FileDb.FiletableResourceProvider.FetchResourceData[TResource](IResourceHandle resourceHandle, Boolean useDefault)
bij S4Studio.Data.ResourceProvider.GetResourceData[TResource](IResourceHandle resourceHandle, Boolean useDefault)
bij S4Studio.Data.ResourceHandle.Data[TResource]()
bij S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.InitializeMetadata[TResource,TMetadata](Func`2 extra_func)
bij S4Studio.Shared.CASFeatureViewModel.BuildItemList()
bij S4Studio.Shared.FeatureViewModel.<get_CreateCommand>b__27_1()
bij System.Threading.Tasks.Task.InnerInvoke()
bij System.Threading.Tasks.Task.Execute()
--- Einde van intern uitzonderingsstackpad ---
---> (Interne uitzondering #0) System.IO.EndOfStreamException: Kan niet voorbij het einde van de stroom lezen.
bij System.IO.MemoryStream.InternalReadInt32()
bij System.IO.BinaryReader.ReadInt32()
bij S4Studio.Data.IO.CAS.CASPartLodAsset.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bij S4Studio.Data.IO.CAS.CASPartLod.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bij S4Studio.Data.IO.CAS.CASPartResource.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bij S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.FetchResource(Type t, IDBPFResourcePointer index, Boolean nocache)
bij S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.FetchResource[T](IDBPFResourcePointer index, Boolean nocache)
bij S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.FetchResource[T](IDBPFResourcePointer index)
bij S4Studio.Data.FileDb.FiletableResourceProvider.FetchResourceData[TResource](IResourceHandle resourceHandle, Boolean useDefault)
bij S4Studio.Data.ResourceProvider.GetResourceData[TResource](IResourceHandle resourceHandle, Boolean useDefault)
bij S4Studio.Data.ResourceHandle.Data[TResource]()
bij S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.InitializeMetadata[TResource,TMetadata](Func`2 extra_func)
bij S4Studio.Shared.CASFeatureViewModel.BuildItemList()
bij S4Studio.Shared.FeatureViewModel.<get_CreateCommand>b__27_1()
bij System.Threading.Tasks.Task.InnerInvoke()
bij System.Threading.Tasks.Task.Execute()<---
At first I was wondering if the update messed up the paths or something, but they haven't changed. Just in case I redid them, and the problem persisted.
I hope someone smarter than me has... ANY idea what's going on xD;;;
After installing the latest version, both me and a friend of mine have been running into the same problem when trying to create a new item:
The Sims 4 Studio - Version 3.1.5.7
System.AggregateException: Er zijn één of meer fouten opgetreden. ---> System.IO.EndOfStreamException: Kan niet voorbij het einde van de stroom lezen.
bij System.IO.MemoryStream.InternalReadInt32()
bij System.IO.BinaryReader.ReadInt32()
bij S4Studio.Data.IO.CAS.CASPartLodAsset.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bij S4Studio.Data.IO.CAS.CASPartLod.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bij S4Studio.Data.IO.CAS.CASPartResource.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bij S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.FetchResource(Type t, IDBPFResourcePointer index, Boolean nocache)
bij S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.FetchResource[T](IDBPFResourcePointer index, Boolean nocache)
bij S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.FetchResource[T](IDBPFResourcePointer index)
bij S4Studio.Data.FileDb.FiletableResourceProvider.FetchResourceData[TResource](IResourceHandle resourceHandle, Boolean useDefault)
bij S4Studio.Data.ResourceProvider.GetResourceData[TResource](IResourceHandle resourceHandle, Boolean useDefault)
bij S4Studio.Data.ResourceHandle.Data[TResource]()
bij S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.InitializeMetadata[TResource,TMetadata](Func`2 extra_func)
bij S4Studio.Shared.CASFeatureViewModel.BuildItemList()
bij S4Studio.Shared.FeatureViewModel.<get_CreateCommand>b__27_1()
bij System.Threading.Tasks.Task.InnerInvoke()
bij System.Threading.Tasks.Task.Execute()
--- Einde van intern uitzonderingsstackpad ---
---> (Interne uitzondering #0) System.IO.EndOfStreamException: Kan niet voorbij het einde van de stroom lezen.
bij System.IO.MemoryStream.InternalReadInt32()
bij System.IO.BinaryReader.ReadInt32()
bij S4Studio.Data.IO.CAS.CASPartLodAsset.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bij S4Studio.Data.IO.CAS.CASPartLod.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bij S4Studio.Data.IO.CAS.CASPartResource.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bij S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.FetchResource(Type t, IDBPFResourcePointer index, Boolean nocache)
bij S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.FetchResource[T](IDBPFResourcePointer index, Boolean nocache)
bij S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.FetchResource[T](IDBPFResourcePointer index)
bij S4Studio.Data.FileDb.FiletableResourceProvider.FetchResourceData[TResource](IResourceHandle resourceHandle, Boolean useDefault)
bij S4Studio.Data.ResourceProvider.GetResourceData[TResource](IResourceHandle resourceHandle, Boolean useDefault)
bij S4Studio.Data.ResourceHandle.Data[TResource]()
bij S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.InitializeMetadata[TResource,TMetadata](Func`2 extra_func)
bij S4Studio.Shared.CASFeatureViewModel.BuildItemList()
bij S4Studio.Shared.FeatureViewModel.<get_CreateCommand>b__27_1()
bij System.Threading.Tasks.Task.InnerInvoke()
bij System.Threading.Tasks.Task.Execute()<---
At first I was wondering if the update messed up the paths or something, but they haven't changed. Just in case I redid them, and the problem persisted.
I hope someone smarter than me has... ANY idea what's going on xD;;;