Post by vay on Jan 19, 2024 17:36:44 GMT -5
Hi, I finally wanted to try to make my own cc content but it doesn't load any meshes. I get this error code (part of it is in german, sorry!). It seems there is something with not being to access the cloud? If there is a fix I would love some help! I am on Windows and got the wish version.
The Sims 4 Studio - Version 3.1.6.3
System.AggregateException: Mindestens ein Fehler ist aufgetreten. ---> S4Studio.Data.IO.Package.PackageLoadException: Failed to load C:\Users\[UserName]\OneDrive\Documents\Electronic Arts\The Sims 4\content\1.content.beta.pc.9.0.1\Data\Client\Strings_CHS_CN.package ---> System.IO.IOException: Der Clouddateianbieter wird nicht ausgeführt.
bei System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
bei System.IO.FileStream.ReadCore(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 count)
bei System.IO.FileStream.Read(Byte[] array, Int32 offset, Int32 count)
bei System.IO.BinaryReader.ReadBytes(Int32 count)
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFHeader.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.ReadIndexTable()
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage..ctor(String filename, Boolean cache, IPackageEntryStorage storage, IPackageResourceCache cache_storage, IPackageCompressor compressor)
--- Ende der internen Ausnahmestapelüberwachung ---
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage..ctor(String filename, Boolean cache, IPackageEntryStorage storage, IPackageResourceCache cache_storage, IPackageCompressor compressor)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.InsertPackage(SQLiteConnection connection, Int32 gameId, Int32 priority, PackageType type, String filename, String fullpath)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.InsertSDX(SQLiteConnection connection, String product, String install, String delta_path, Boolean is_reinit, Boolean load_simulation)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.Init(Boolean load_simulation, Boolean is_reinit)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.Init(Boolean load_simulation, Boolean is_reinit)
bei S4Studio.Shared.AppModel.DoInit()
bei System.Threading.Tasks.Task.InnerInvoke()
bei System.Threading.Tasks.Task.Execute()
--- Ende der internen Ausnahmestapelüberwachung ---
---> (Interne Ausnahme #0) S4Studio.Data.IO.Package.PackageLoadException: Failed to load C:\Users\[UserName]\OneDrive\Documents\Electronic Arts\The Sims 4\content\1.content.beta.pc.9.0.1\Data\Client\Strings_CHS_CN.package ---> System.IO.IOException: Der Clouddateianbieter wird nicht ausgeführt.
bei System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
bei System.IO.FileStream.ReadCore(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 count)
bei System.IO.FileStream.Read(Byte[] array, Int32 offset, Int32 count)
bei System.IO.BinaryReader.ReadBytes(Int32 count)
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFHeader.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.ReadIndexTable()
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage..ctor(String filename, Boolean cache, IPackageEntryStorage storage, IPackageResourceCache cache_storage, IPackageCompressor compressor)
--- Ende der internen Ausnahmestapelüberwachung ---
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage..ctor(String filename, Boolean cache, IPackageEntryStorage storage, IPackageResourceCache cache_storage, IPackageCompressor compressor)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.InsertPackage(SQLiteConnection connection, Int32 gameId, Int32 priority, PackageType type, String filename, String fullpath)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.InsertSDX(SQLiteConnection connection, String product, String install, String delta_path, Boolean is_reinit, Boolean load_simulation)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.Init(Boolean load_simulation, Boolean is_reinit)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.Init(Boolean load_simulation, Boolean is_reinit)
bei S4Studio.Shared.AppModel.DoInit()
bei System.Threading.Tasks.Task.InnerInvoke()
bei System.Threading.Tasks.Task.Execute()<---
System.AggregateException: Mindestens ein Fehler ist aufgetreten. ---> S4Studio.Data.IO.Package.PackageLoadException: Failed to load C:\Users\[UserName]\OneDrive\Documents\Electronic Arts\The Sims 4\content\1.content.beta.pc.9.0.1\Data\Client\Strings_CHS_CN.package ---> System.IO.IOException: Der Clouddateianbieter wird nicht ausgeführt.
bei System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
bei System.IO.FileStream.ReadCore(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 count)
bei System.IO.FileStream.Read(Byte[] array, Int32 offset, Int32 count)
bei System.IO.BinaryReader.ReadBytes(Int32 count)
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFHeader.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.ReadIndexTable()
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage..ctor(String filename, Boolean cache, IPackageEntryStorage storage, IPackageResourceCache cache_storage, IPackageCompressor compressor)
--- Ende der internen Ausnahmestapelüberwachung ---
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage..ctor(String filename, Boolean cache, IPackageEntryStorage storage, IPackageResourceCache cache_storage, IPackageCompressor compressor)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.InsertPackage(SQLiteConnection connection, Int32 gameId, Int32 priority, PackageType type, String filename, String fullpath)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.InsertSDX(SQLiteConnection connection, String product, String install, String delta_path, Boolean is_reinit, Boolean load_simulation)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.Init(Boolean load_simulation, Boolean is_reinit)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.Init(Boolean load_simulation, Boolean is_reinit)
bei S4Studio.Shared.AppModel.DoInit()
bei System.Threading.Tasks.Task.InnerInvoke()
bei System.Threading.Tasks.Task.Execute()
--- Ende der internen Ausnahmestapelüberwachung ---
---> (Interne Ausnahme #0) S4Studio.Data.IO.Package.PackageLoadException: Failed to load C:\Users\[UserName]\OneDrive\Documents\Electronic Arts\The Sims 4\content\1.content.beta.pc.9.0.1\Data\Client\Strings_CHS_CN.package ---> System.IO.IOException: Der Clouddateianbieter wird nicht ausgeführt.
bei System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
bei System.IO.FileStream.ReadCore(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 count)
bei System.IO.FileStream.Read(Byte[] array, Int32 offset, Int32 count)
bei System.IO.BinaryReader.ReadBytes(Int32 count)
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFHeader.Read(Stream stream, IReferenceList resources)
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage.ReadIndexTable()
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage..ctor(String filename, Boolean cache, IPackageEntryStorage storage, IPackageResourceCache cache_storage, IPackageCompressor compressor)
--- Ende der internen Ausnahmestapelüberwachung ---
bei S4Studio.Data.IO.Package.DBPFPackage..ctor(String filename, Boolean cache, IPackageEntryStorage storage, IPackageResourceCache cache_storage, IPackageCompressor compressor)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.InsertPackage(SQLiteConnection connection, Int32 gameId, Int32 priority, PackageType type, String filename, String fullpath)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.InsertSDX(SQLiteConnection connection, String product, String install, String delta_path, Boolean is_reinit, Boolean load_simulation)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.Init(Boolean load_simulation, Boolean is_reinit)
bei S4Studio.Data.FileDb.Sims4FileTable.Init(Boolean load_simulation, Boolean is_reinit)
bei S4Studio.Shared.AppModel.DoInit()
bei System.Threading.Tasks.Task.InnerInvoke()
bei System.Threading.Tasks.Task.Execute()<---