|
Post by TheNirvana on Jul 25, 2016 11:20:21 GMT -5
Hello! I immediately apologize for my English, I'm from Belarus. I have a problem with a dynamic light on the clothes.The fact that the texture all looks good, but not in the game."Blink" only on part of the t-shirt. This can be seen in the picture. I hope this is clear and hope that you will help me.
|
|
|
Post by eviltiptip on Jul 25, 2016 13:04:52 GMT -5
hello, welcome to s4s forums. first of all you should post you package. also did you check for alpha layer/shadow mapping/specular mapping?
|
|
|
Post by TheNirvana on Jul 25, 2016 15:02:36 GMT -5
here link(T shirt has not completed yet, so do not be alarmed) I checked alpha layer/shadow mapping/specular mapping.
|
|
|
Post by Feyona on Jul 25, 2016 16:10:51 GMT -5
I think that it can be texture from jeans that causes this effect. Did you check them?
UPD. I didn't see the file in previous message. Now I am not that sure that the problem is in package with jeans.
Я думаю, что проблема в одной из текстур джинс. Скорей всего они были перекрашены из высоких джинс, в которых поменяли только главную текстуру. У меня есть такие шорты, из-за которых пропадает блеск со всех остальных вещей надетых на сима, потому что в шортах неправильно отредактированная текстура отражения. Со всеми остальными вещами футболка же нормально работает? С шортами вроде бы всё хорошо.
UPD. Не видела файла в предыдущем сообщении. Проверила в игре, сейчас не настолько уверенна, что джинсы как-то влияют на текстуру. Пока не могу сказать что не так с текстурой, кроме того, что у вас не отредактирована текстура с отражением, но это не влияет на мерцание. Пока не поняла что не так.
|
|
|
Post by Feyona on Jul 26, 2016 4:49:17 GMT -5
I think I got now why bottom part isn't glowing. As I understand emission map is linked to the mesh or parts of the mesh if it consists of a few parts (like trousers for example). The thing is that this mesh is shorter than your texture, so basically part of your texture overlaps the body below navel but emission map doesn't have an affect on anything other than mesh of the top. You can see it here on screenshot from blender. You need to find longer tank top mesh to make it work. This one should work (it's from Get to work EP but I found one more in base game, it's simple cardigan). The only thing it's not fit on the bottom part but it can be fixed in blender. Either way you need to find better mesh for this tank top. If you take a closer look on the cleavage you will see that this mesh has some crease on breast area, it isn't flat.
Also, check your RLES. You need to edit alpha (mask.png) because it causes shine all over sim's body. Picture is below. По-русски: как я поняла, карта мерцания привязана к мешу, к форме меша. На скриншоте, выложенном выше, видно что меш доходит до середины пупка. Игра позволяет отображать текстуру, если она выходит за пределы меша, но она не может визуализировать мерцающую текстуру за его границами. Выход: взять подходящий по длине и форме меш, больше всего подходит из адона "Веселимся вместе" (ещё есть простой кардиган в базовой игре, его тоже можно использовать), он плоский на груди, рукавах, горловине и длинный. Единственное, не прилегает к телу внизу, но это можно отредактировать в блендере, если это очень важно. Ещё я посмотрела что в файле нужно отредактировать RLES (отражение). Вторая текстура, которая mask.png, должна быть чёрной в местах, где блеск не предполагается, иначе симка будет блестеть с ног до головы. А первая текстура должна быть темней, иначе майка будет зверски блестеть в игре.
|
|
|
Post by TheNirvana on Jul 26, 2016 10:48:46 GMT -5
Feyona thank you very much. You just a godsend.
|
|